Nattvandring
Tor 13 jun, 20:00-23:00
Vallentuna
Samling: 20:00, Fritidsgården MegaMail gällande Nattvandring har skickats ut 18 mars.
Nattvandringen arrangeras 5 april t.o.m 29 juni och sker på fredags- och lördagskvällar med start kl 20.00 och återsamling kl 23.00. Tid och plats för 30 april och 13 juni kan komma att ändras efter behov, kommunen utvecklar detta så fort som möjligt.
För att säkra att vi klarar uppdraget har vi planerat in vår nattvandring på fredagar. Om ni vill gå på lördagar kan ni synka detta er emellan men uppmärksamma någon av oss ledare om det. Vi måste alltid gå minst 2 vuxna tillsammans, ingen får nattvandra ensam. På plats får vi låna nattvandringsvästar och dessa måste bäras under hela kvällen. Med dessa är vi försäkrade och ungdomar och vuxna känner igen oss som nattvandrare.
I kallelsen står barnets namn, det är sedan upp till er att planera vilken vuxen i hushållet som går. Totalt bidrar vi med 2 vuxna från P2016 till Nattvandringen. Deltagare från andra föreningar kommer också vara på plats. Den som inte kan delta får själv söka en ersättare, förslagsvis via WhatsApp-gruppen där man smidigt når alla föräldrar. Kontaktuppgifter till samtliga föräldrar finns även att hitta i Svenskalag.
Jag vill förtydliga vikten av att vi genomför detta uppdrag enligt villkoren från Fritidsnämnden. Missar vi ett enda tillfälle uteblir hela ersättningen till killarnas lagkassa, dvs vi går miste om 10 000 kr till lagkassan.
Tack för att ni engagerar er!
Nattvandringen arrangeras 5 april t.o.m 29 juni och sker på fredags- och lördagskvällar med start kl 20.00 och återsamling kl 23.00. Tid och plats för 30 april och 13 juni kan komma att ändras efter behov, kommunen utvecklar detta så fort som möjligt.
För att säkra att vi klarar uppdraget har vi planerat in vår nattvandring på fredagar. Om ni vill gå på lördagar kan ni synka detta er emellan men uppmärksamma någon av oss ledare om det. Vi måste alltid gå minst 2 vuxna tillsammans, ingen får nattvandra ensam. På plats får vi låna nattvandringsvästar och dessa måste bäras under hela kvällen. Med dessa är vi försäkrade och ungdomar och vuxna känner igen oss som nattvandrare.
I kallelsen står barnets namn, det är sedan upp till er att planera vilken vuxen i hushållet som går. Totalt bidrar vi med 2 vuxna från P2016 till Nattvandringen. Deltagare från andra föreningar kommer också vara på plats. Den som inte kan delta får själv söka en ersättare, förslagsvis via WhatsApp-gruppen där man smidigt når alla föräldrar. Kontaktuppgifter till samtliga föräldrar finns även att hitta i Svenskalag.
Jag vill förtydliga vikten av att vi genomför detta uppdrag enligt villkoren från Fritidsnämnden. Missar vi ett enda tillfälle uteblir hela ersättningen till killarnas lagkassa, dvs vi går miste om 10 000 kr till lagkassan.
Tack för att ni engagerar er!
Endast kallade kan anmäla sig till aktiviteten. 2 personer är kallade.
Logga in här
Logga in här